Przekształcanie produktów strukturyzowanych: Standaryzacja dla przejrzystości

W ciągu ostatnich kilku lat produkty strukturyzowane uległy znacznej ewolucji, a zapewnienie zarządzającym aktywami większej przejrzystości tych konkretnych narzędzi inwestycyjnych jest niezbędne do dalszego wzrostu i przyjęcia.

We wtorek, 14 czerwca, Nasdaq Fund Network (NFN), Luma Financial Technologies i Morningstar zorganizowały serię osobistych paneli, aby omówić, w jaki sposób najnowsze innowacje w platformach technicznych i analitycznych stworzą odpowiednie środowisko, aby rozpalić ten trend w branży. prawdziwa rewolucja.

Podczas drugiego panelu konferencji, dyskusję moderował Stephen Bodurtha, członek zarządu Lumy oraz doradca i instruktor w programie studiów magisterskich z zakresu zarządzania majątkiem na Columbia University. Wśród panelistów znaleźli się Florian Reiter, dyrektor ds. danych o stałym dochodzie i analityki w Morningstar, Anil Varughese, szef działu Strukturyzacji i Origination dla MLI i UNHW Solutions w Bank of America oraz Brady Beals, dyrektor ds. rozwiązań inwestycyjnych w Luma Financial Technology.

Poniżej znajduje się zapis drugiej dyskusji panelowej, który został lekko zredagowany dla jasności.

Stephen Bodurtha: Witamy na naszym drugim panelu tutaj. Cieszę się, że jestem związany z tak innowacyjną grupą i pracuję z wieloma ludźmi z publiczności przez lata w branży. Florian, kiedy ostatni panel mówił o produktach strukturalnych, odkąd ktokolwiek pamięta, że ​​były kategoryzowane jako „inne”, trochę nieokreślone, Florian jest jedną z kluczowych osób, które się tym zajęły. A Florian, jeśli chcesz porozmawiać trochę o tym, co sprawia, że ​​produkty strukturyzowane są tak trudne do kategoryzacji i analizy?

Florian Reiter: Chętnie o tym porozmawiam. Pierwszą rzeczą, którą chcę powiedzieć, jest to, że nie chodziło tylko o mnie. Prawidłowy. W Morningstar jest świetny zespół, który przyczynił się do tego, i zobaczysz to w gazecie. Jest Brian Austro, który bardzo się do tego przyczynił, a także powstało w wyniku rozmów z naszymi partnerami, więc istnieje całkiem spora współpraca. Kiedy dostrzegliśmy wyzwanie, zadaliśmy sobie pytanie, jakie są nasze produkty strukturyzowane w alokacji aktywów, ponieważ w alokacji aktywów w końcu masz tylko kilka aktywów, które tam są. Masz akcje, akcje spoza USA, akcje amerykańskie, obligacje, gotówkę i tego rodzaju brzydką kategorię, do której niestety również należały produkty strukturalne. Czym więc są produkty strukturalne w tym kontekście i można argumentować, że Niezależnie od tego, jaki jest instrument bazowy, ponieważ to determinuje wypłatę. Więc głównie będzie to sprawiedliwość. Można powiedzieć, że to kapitał własny, ale są też tacy, którzy mówią, że technicznie i prawnie to dług wyemitowany przez bank. Więc to brzmi dla mnie jak więź. I chodzi o to, że oba te poglądy są jednocześnie słuszne i niesłuszne, tylko do pewnego stopnia. A tym, na co staramy się odpowiedzieć, jest określenie tego stopnia. Więc ile to jest obligacja? Ile faktycznie wynosi equity w dowolnym momencie? A sposób, w jaki to robimy teraz i który wymyśliliśmy, jest taki, że można powiedzieć, że jest to podejście oparte na ryzyku. Teraz to może być trochę techniczne. I postaram się, żeby to było naprawdę, bardzo krótkie. Ale po prostu, wiecie, istotą tego jest to, że bierzemy Greków z produktów strukturyzowanych. Wrażliwości jego wartości w odniesieniu do jednej, instrumentu bazowego i dwóch, wrażliwości na zmiany stopy procentowej. Mogą mieć te dwa składniki; następnie skalujemy każdy z nich z odpowiednią zmiennością. Tak więc zmienność instrumentu bazowego; zmienność stopy procentowej. A potem masz te dwa składniki. Następnie po prostu oceniamy ich względną wielkość, a to powie Ci, jak bardzo dynamika ceny produktu strukturyzowanego jest determinowana przez jego instrument bazowy lub przez stronę o stałym dochodzie/obligacji przez stronę stopy procentowej. A to daje uczciwe przedstawienie status quo tego, w jakim stopniu ten produkt jest napędzany przez jego podstawę lub stały dochód. A potem możesz mieć odpowiedź na pytanie, co to jest? I to’

Stephen Bodurtha: Florian, czy słuszne jest stwierdzenie, że stosowanie podejścia opartego na ryzyku mówi użytkownikom lub mówi doradcy więcej o tym, jak produkt będzie się zachowywał w portfelu klientów?

Florian Reiter: Odpowiedź brzmi: tak. Właśnie o to chodzi. Myślę, że to jest sednem, ponieważ jeśli jeden z tych elementów dominuje w metodologii, oznacza to, że zachowuje się bardziej w twoim portfelu i dlatego przesunie twój portfel trochę bardziej w tym kierunku. Ideą jest dostarczanie na tej podstawie wglądu i umożliwianie rozmów między doradcami a inwestorami na tej podstawie w kontekście portfela.

Stephen Bodurtha: Teraz przestawię się na korzyść członków panelu z naszego starannie przygotowanego planu. Anil, zamierzam przejść do ciebie właściwie i na podstawie odpowiedzi Floriana właśnie teraz o lepszym zrozumieniu zachowania, umiejętności przewidywania, a może nawet modelowania zachowania produktów strukturalnych w portfelach. Jak to zmienia zestaw możliwości? Jak zmienia to twoją pracę z punktu widzenia dystrybucji?

Anil Varughese : Tak, zazwyczaj sposób, w jaki patrzyliśmy na produkty strukturyzowane i myślę, że słyszeliśmy o tym w poprzednim panelu, jest taki, że albo jest to kapitał własny, albo umieszczamy go w tym wiadrze innych. A teraz mamy głębszy obiektyw, aby móc go odpowiednio sklasyfikować lub przynajmniej punkt odniesienia, aby móc spojrzeć, zastanowić się i zdecydować, czy to właściwe podejście. Ale jest to znacznie czystszy, znacznie łatwiejszy sposób, aby klienci w pełni docenili skład produktu w ich szerszym kontekście portfolio.

Stephen Bodurtha: A co widzisz? Czy widzisz zastosowanie produktów strukturalnych w gamie od w pełni długich akcji z odrobiną ochrony do produktów strukturyzowanych, które mają funkcjonować bardziej jak stały dochód?

Anil Varughese : Tradycyjnie jesteśmy firmą silnie powiązaną z kapitałem i skoncentrowaną na rynku. I chociaż widzieliśmy, że jest to dominujący rodzaj produktu, który robimy, zazwyczaj zachowanie tego pojazdu zmienia się w czasie i dlatego powinno być współmierne do tego, co dzieje się na rynku. Bardzo realistyczne jest oczekiwanie różnych wyników, gdy zmieniają się warunki rynkowe.

Stephen Bodurtha: Tak . Co powiesz na operacyjnie, jak zmienia to opcje, które masz, zdolność, którą masz, aby dostarczać więcej produktów we właściwy sposób za pośrednictwem odpowiednich doradców do właściwych klientów?

Anil Varughese : Tak. I myślę, że wynika to z niektórych rozmów, które prowadziliśmy wcześniej, a mianowicie, w rzeczywistości, wiele innowacji i analiz danych, które są prezentowane, naprawdę nadaje skalę naszej działalności. Począwszy od perspektywy początkowej, pozwala nam to nie tylko przyspieszyć dostarczanie nowych ofert na rynek, ale także stwarza zespołowi możliwość skupienia się na takich rzeczach, jak personalizacja. Tak więc naszym zadaniem jest dostarczanie spójnego, mocnego menu różnych typów produktów w miejscu pracy oraz zdolność do adaptacji przez doradców i klientów. I to jest technologia i badania, które mogą nam w tym pomóc.

Stephen Bodurtha: Rozumiem. Brady, naprawdę chcę zadać ci teraz pytanie, a to znaczy, że trudno jest iść na prezentację dla inwestorów, posłuchać biznesplanu bez przekształcania danych – przenoszenia biznesu za pomocą danych – bez udziału w dyskusji . Chciałbym zrozumieć – niektóre z tych dyskusji, przynajmniej dla mnie, odbywają się na wysokości 50 000 stóp – co właściwie się tutaj dzieje? Jakie jest połączenie? Co dzieje się między Lumą a Nasdaq, co umożliwia niektóre z tych rzeczy? Co to są dane i jak dane przechodzą stąd do miejsca, w którym mają trafić?

Brady Beals: Tak, dokładnie. Cofając się o krok, gdzie była Luma przez ostatnie pięć lat? Co rozwijaliśmy? Bardzo mocno skoncentrowano się na tym, jak robisz pewne rzeczy z produktami strukturalnymi. Tak więc tradycyjnie, notatki dotyczące cen, znajdowanie produktów, śledzenie wyników notatek – wszystko to bardzo trudne do zrobienia. I właśnie na tym skupiła się Luma, aby to oświetlić i uprościć, udostępnić doradcom, przechodząc do samej Lumy. Partnerstwo z Morningstar i Nasdaq staje się tak interesujące, że mają już ekosystem, do którego doradcy są przyzwyczajeni, są przyzwyczajeni do oglądania całego portfolio, a teraz dodają całą tę wiedzę, którą posiadamy, mając tylko strukturę produkty. A więc my Jesteśmy w stanie zasadniczo wzmocnić wszystko, co wbudujemy w większe ekosystemy, tak aby doradcy i klienci mogli zobaczyć notatkę o strukturze obok inwestycji kapitałowej, obok inwestycji o stałym dochodzie. Mechanika tego, jak dzielimy się tymi danymi i jak nad tym pracujemy, to w dużej mierze współpraca. Na pewno mamy dane, które już obliczamy i które już mamy na platformie. Morningstar ma pewną metodologię. Mają pewien sposób nazywania rzeczy; Nasdaq robi to samo. Z pewnością współpracujemy z nimi i myślę, że jako partnerzy poszło bardzo dobrze, jeśli chodzi o modyfikowanie naszych danych, masowanie danych, ale także wzmacnianie ekspansji poza to, co może po prostu pokazać Morningstar. Na przykład w raporcie o stałym dochodzie jesteśmy w stanie uwzględnić w nim bardzo specyficzne cechy ustrukturyzowanych notatek. Mechanika tego, jak dzielimy się tymi danymi i jak nad tym pracujemy, to w dużej mierze współpraca. Na pewno mamy dane, które już obliczamy i które już mamy na platformie. Morningstar ma pewną metodologię. Mają pewien sposób nazywania rzeczy; Nasdaq robi to samo. Z pewnością współpracujemy z nimi i myślę, że jako partnerzy poszło bardzo dobrze, jeśli chodzi o modyfikowanie naszych danych, masowanie danych, ale także wzmacnianie ekspansji poza to, co może po prostu pokazać Morningstar. Na przykład w raporcie o stałym dochodzie jesteśmy w stanie uwzględnić w nim bardzo specyficzne cechy ustrukturyzowanych notatek. Mechanika tego, jak dzielimy się tymi danymi i jak nad tym pracujemy, to w dużej mierze współpraca. Na pewno mamy dane, które już obliczamy i które już mamy na platformie. Morningstar ma pewną metodologię. Mają pewien sposób nazywania rzeczy; Nasdaq robi to samo. Z pewnością współpracujemy z nimi i myślę, że jako partnerzy poszło bardzo dobrze, jeśli chodzi o modyfikowanie naszych danych, masowanie danych, ale także wzmacnianie ekspansji poza to, co może po prostu pokazać Morningstar. Na przykład w raporcie o stałym dochodzie jesteśmy w stanie uwzględnić w nim bardzo specyficzne cechy ustrukturyzowanych notatek. Z pewnością współpracujemy z nimi i myślę, że jako partnerzy poszło bardzo dobrze, jeśli chodzi o modyfikowanie naszych danych, masowanie danych, ale także wzmacnianie ekspansji poza to, co może po prostu pokazać Morningstar. Na przykład w raporcie o stałym dochodzie jesteśmy w stanie uwzględnić w nim bardzo specyficzne cechy ustrukturyzowanych notatek. Z pewnością współpracujemy z nimi i myślę, że jako partnerzy poszło bardzo dobrze, jeśli chodzi o modyfikowanie naszych danych, masowanie danych, ale także wzmacnianie ekspansji poza to, co może po prostu pokazać Morningstar. Na przykład w raporcie o stałym dochodzie jesteśmy w stanie uwzględnić w nim bardzo specyficzne cechy ustrukturyzowanych notatek.

Stephen Bodurtha: Czy możesz podać przykład danych, które Luma posiada w swoim ekosystemie, które stają się bardzo potężne, gdy podróżują do Nasdaq, a następnie do Morningstar Advisor Workstation?

Brady Beals: Tak, na pewno. Wróciłbym do Floriana omawiając wrażliwość banknotów na różne czynniki na rynku. Tradycyjnie było to bardzo trudne do wyśledzenia. Na przykład najgorsza ze struktur, której naprawdę nie jesteś pewien. Czy powinienem śledzić tego, który w rzeczywistości jest najgorszy? Czy powinienem śledzić ten, który jest w rzeczywistości najbardziej niestabilny? To wszystko czynniki, które śledzimy. Więc jesteśmy w stanie obliczyć. Jesteśmy w stanie wyświetlić Greków struktury. Jesteśmy w stanie symulować poprzez symulacje Monte Carlo prawdopodobną ścieżkę lub ścieżki, które nuta może obrać stąd aż do dojrzałości. Morningstar jest oczywiście w stanie to uwzględnić i wzmocnić wpływ tych obliczeń na cały portfel klienta.

Stephen Bodurtha: Rozumiem. Więc, Florian, improwizuję, ale czy słuszne jest stwierdzenie, że jedną z rzeczy, które możesz zrobić, jest przetestowanie opracowanego modelu z rzeczywistymi doświadczeniami?

Florian Reiter: O tak, oczywiście, nie wprowadzimy tego do żadnego z naszych systemów, jeśli nie przetestujemy go odpowiednio. Przeszliśmy przez różne przykłady, aby zobaczyć zachowanie i zobaczyć, że zachowuje się tak, jak mamy nadzieję i oczekujemy, i upewniamy się, że tak jest. I cieszę się, że tak jest. Więc inaczej byśmy tego nie wypuszczali. I to też będzie prawda; Myślę, że Kevin we wcześniejszym panelu wspomniał już, że alokacja aktywów to tylko punkt wyjścia, prawda? Uważamy, że podejście portfelowe jest właściwym sposobem na uzyskanie wszelkich porad inwestycyjnych, wyraźnie obejmujące produkty strukturyzowane. Tak więc po alokacji aktywów pojawią się wszelkiego rodzaju analizy portfela, które będą obejmować produkty strukturyzowane i raporty, które otrzymujesz na temat własnych portfeli, i oczywiście wykonają ten sam rodzaj należytej staranności, zanim faktycznie je udostępnimy .

Stephen Bodurtha: I Anil, wracając do ciebie. Jakie są rzeczy, które być może nie pojawiły się jeszcze dzisiaj, a które odniosą korzyści z wiedzy o tym, czego ci doradcy oczekują od tego produktu i partnerstw, takich jak ta, o której dzisiaj mówimy?

Anil Varughese : Myślę, że w naszych codziennych rozmowach z doradcami jest kilka rzeczy, które pojawiają się z dużą częstotliwością, co jest pierwszym usprawnieniem tego doświadczenia. Myślę, że w miarę dostępności większej ilości edukacji, szkoleń i wiedzy o produkcie, musimy uprościć to doświadczenie. A dla nich poruszanie się po zestawie narzędzi, aby móc zidentyfikować odpowiedni produkt w oparciu o preferencje klienta, jest naprawdę ważne. Dzięki partnerstwu, które mamy z Lumą i innymi, pomagamy dostarczać to zmodernizowane doświadczenie. Po drugie, połączenie wszystkich rzeczy, o których tutaj mówimy, pomaga pogłębić rozmowę, którą prowadzimy z klientami, ponieważ ostatecznie wyzwaniem historycznie zawsze było to, jak zademonstrować wkład produktu w portfolio , lubisz uporządkowane notatki? A to zawsze było wyzwaniem. Dlatego myślę, że w przypadku koncepcji Morningstar Analytics zdolność do rzeczywistego pokazania wkładu i wartości dodanej oraz zdolność produktu do spełnienia preferencji klienta jest ostatecznie tym, co będzie napędzać przyjęcie tego produktu w przyszłości .

Stephen Bodurtha: Świetnie. Następnie zwrócę się do Brady’ego z pytaniem. Ale dla tych z was, którzy chcą zadawać pytania, za chwilę zrobię pauzę, abyście mogli się wypowiedzieć. Tak więc, Brady, w swojej roli masz szansę współpracować z większymi organizacjami zarządzającymi majątkiem, ale także zwiększać obserwację wśród niezależnych doradców majątkowych, ponieważ dotyczy to korzystania z produktów strukturyzowanych. Czy istnieją różnice między tymi dwiema populacjami? A co widzisz w sytuacji niezależnej społeczności doradców w porównaniu z większymi firmami zarządzającymi majątkiem?

Brady Beals: Więc przede wszystkim pracuję z RA i biurami rodzinnymi z ustrukturyzowanymi notatkami. Moja przeszłość przed Lumą była bardziej związana ze sprzedażą hurtową niż z tradycyjnymi brokerami detalicznymi. Z pewnością istnieje wyraźna różnica w podejściu. Zaobserwowaliśmy ogromny wzrost w obszarze RA, głównie wokół alokacji portfela. Wiele RA patrzy na noty dochodowe, ale także noty wzrostowe, a także na wyraźną część całego portfela, prawie jako rękaw całej inwestycji. Mając to na uwadze, wymaga to wyjścia poza śledzenie poszczególnych produktów. Musisz je teraz obliczyć i pokazać w raportach. W jaki sposób ten portfel zawierający 20 banknotów faktycznie wpływa na mój portfel? Jeśli dodam dodatkową notatkę do tego 20-notatkowego okładki, jak to wpłynie na profil ryzyka i zwrotu całej osłony inwestycyjnej? Jak to wpłynie na moją ekspozycję? Tak więc dotyczy to bardzo alokacji aktywów. Bardzo często postrzegają papiery strukturyzowane jako sposób na zwiększenie rentowności, zapewnienie ochrony przed spadkami lub nawet potencjalnie postrzegają je jako prawdziwą alternatywną inwestycję za pośrednictwem tradycyjnych instrumentów inwestycyjnych, jeśli chcesz. I właśnie w tym przypadku zaobserwowałem wzrost, gdy RA mają tę perspektywę, a praca z Lumą, aby rzeczywiście uzyskać wyniki, których potrzebują, aby pokazać klientom lub przeanalizować je z perspektywy inwestycyjnej, czyni to jeszcze silniejszym, ponieważ może rzeczywiście powiedzieć, co się dzieje z całością inwestycji. Bardzo często postrzegają papiery strukturyzowane jako sposób na zwiększenie rentowności, zapewnienie ochrony przed spadkami lub nawet potencjalnie postrzegają je jako prawdziwą alternatywną inwestycję za pośrednictwem tradycyjnych instrumentów inwestycyjnych, jeśli chcesz. I właśnie w tym przypadku zaobserwowałem wzrost, gdy RA mają tę perspektywę, a praca z Lumą, aby rzeczywiście uzyskać wyniki, których potrzebują, aby pokazać klientom lub przeanalizować je z perspektywy inwestycyjnej, czyni to jeszcze silniejszym, ponieważ może rzeczywiście powiedzieć, co się dzieje z całością inwestycji. Bardzo często postrzegają papiery strukturyzowane jako sposób na zwiększenie rentowności, zapewnienie ochrony przed spadkami lub nawet potencjalnie postrzegają je jako prawdziwą alternatywną inwestycję za pośrednictwem tradycyjnych instrumentów inwestycyjnych, jeśli chcesz. I właśnie w tym przypadku zaobserwowałem wzrost, gdy RA mają tę perspektywę, a praca z Lumą, aby rzeczywiście uzyskać wyniki, których potrzebują, aby pokazać klientom lub przeanalizować je z perspektywy inwestycyjnej, czyni to jeszcze silniejszym, ponieważ może rzeczywiście powiedzieć, co się dzieje z całością inwestycji.

Stephen Bodurtha: Tak, wspomniałeś o biurach rodzinnych. Czy widzisz, że zaczynają w nim uczestniczyć zarówno biura wielorodzinne, jak i biura jednorodzinne? A jak są takie same lub różne?

Brady Beals: Powiedziałbym, że biuro jednorodzinne to trochę hybryda między RIA a tradycyjnym brokerem-dealerem. Z pewnością mają, powiedziałbym, handel przekonaniami. Są to więc transakcje związane z jedną akcją, tradycyjnie mówiąc. Naprawdę chcą wykorzystać ruchy rynkowe. Ostatnie kilka dni jest tego dobrym przykładem, gdzie mogą uzyskać potencjalnie dobry punkt wejścia, dobry zysk, tego typu rzeczy. Ale mają też tę ogólną perspektywę portfelową. Powiedziałbym, że biura wielorodzinne kierują się raczej SMA lub rękawami, gdzie mają pewną filozofię inwestycyjną. Pracują z doradcami w biurze wielorodzinnym. I naprawdę

Stephen Bodurtha: Wspomniałeś o niestandardowych notatkach lub transakcjach skazujących. Zastanawiam się, czy wy, Brady lub Anil, macie jakiekolwiek pojęcie o tym, jaka jest średnia wielkość emisji banknotu strukturalnego, powiedzmy, na wskaźnik giełdowy. Czy to pozostało takie samo, jak spadało, biorąc pod uwagę niektóre z tych korzyści skali, które widzimy?

Anil Varughese : Myślę, że na pewno widzieliśmy, przynajmniej na naszym kanale, że całkowita wielkość emisji zaczyna spadać. Myślę, że koncepcja dostosowania na zamówienie jest bardziej dostępna i znacznie bardziej przyjęta, a zatem tradycyjna informacja o zwrocie dźwigni, która była dostępna raz w miesiącu, która zasadniczo usuwała coś z menu, jest teraz, ludzie zdają sobie sprawę, że jest więcej opcjonalnych opcji to, a tym samym przejście bardziej do indywidualnego charakteru niektórych produktów.

Publiczność: Myślę, że znam odpowiedź, ale jestem po prostu ciekawa. Kiedy cel analizy portfela zostanie opublikowany na platformie Morningstar?

Florian Reiter: Tak więc artykuł o alokacji aktywów, o którym rozmawialiśmy, ukaże się w trzecim kwartale i mam nadzieję, że Kevin nie zabije mnie za wspomnienie tutaj daty. Ale taki jest plan. A potem będzie wiele innych rzeczy, które obecnie analizujemy i opracowujemy metodologię, która nastąpi po tym. Ale z tymi, naprawdę nie powiedziałbym żadnej osi czasu. Ale jest jeszcze więcej.

Członek grupy odbiorców: Kiedy będzie dostępny backtest tego produktu?

Florian Reiter: Test wsteczny metodologii alokacji aktywów, jeśli to wydamy? To dobre pytanie. To znaczy, zrobiliśmy, jak właśnie mówimy, a due diligence, o którym wspomniałem, wygenerowaliśmy ich całą masę. Nie wiem, czy są one rzeczywiście dostępne, ale myślę, że byłbym otwarty na ich udostępnienie.

Członek grupy odbiorców: Czy myślisz, że kiedy opublikujemy metodologię w trzecim kwartale, czy zechcesz zorganizować szerszą rozmowę z niektórymi sieciami, które rozważają podniesienie propozycji wartości?

Florian Reiter: O tak, oczywiście. To znaczy, zawsze chętnie wychodzimy i rozmawiamy z branżą. Absolutnie. Nie ma co do tego wątpliwości.

Członek publiczności: Florian, co poleciłbyś teraz stałemu inwestorowi w obecnym środowisku rynkowym pod względem działań – jaki rodzaj produktu, zgodnie z analizą, którą ostatnio widziałeś, może się przy tym dobrze sprawdzać rodzaj dodatkowej oferty lub zysku, którego szukają?

Florian Reiter: Tak. I wiesz, dam ci na to odpowiedź, której prawdopodobnie nie chcesz słyszeć. Ale myślę, że tak powinno być. Wiesz, nie zajmujemy się konkretnym doradztwem w sprawie niektórych produktów, ale wciąż mogę coś powiedzieć. I myślę, że rada nie dotyczyłaby konkretnego produktu, ale rada polegałaby na rozważeniu kontekstu portfolio. Nie patrz na żadną inwestycję, w tym produkty strukturyzowane, w odosobnieniu. Myślę, że to właściwa droga. Powinieneś zrozumieć swoją osobistą sytuację i rozumieć mieszankę posiadanych aktywów, w tym wszelkiego rodzaju ekspozycje. I to powinno być podstawą twojej analizy. I mam nadzieję, że to, co robimy, przyczyni się do tego, że będziemy w stanie to zrobić. Ale jeśli chodzi o konkretne produkty, nie jest to Morningstar; wygraliśmy’

Stephen Bodurtha: Opierając się na tym, zastanawiam się, czy od końca zeszłego roku zaobserwowałeś jakieś zmiany, powiedzmy, z oczywiście dużymi zmianami na rynkach finansowych, w rodzajach struktur, którymi interesują się doradcy, klienci i mogą być bardziej odpowiednie teraz niż sześć miesięcy temu.

Anil Varughese : Tak, myślę, że nastąpiła oczywiście zmiana w branży, jeśli chodzi o produkty, które można zamówić. Powiedziałbym, że skład naszych książek przesunął się nieco niżej, mniej wywoływalnych produktów, ponieważ mniej jest tam wywoływanych; dlatego też vol dolarów jest trudniejszy do osiągnięcia. Ale nadal widzę ludzi, którzy są naprawdę zainteresowani głębszymi barierami [i] większą ochroną przed spadkami, ponieważ rynki są niestabilne. Jednak nadal istnieje zainteresowanie generowaniem zysków jako sposobem na koncentrację i poruszanie się w niestabilnych środowiskach.

Brady Beals: Dodałbym tylko, myślę, że to z pewnością prawda. Bariery z pewnością stały się bardziej konserwatywne, szczególnie w ciągu ostatnich dwóch lub trzech miesięcy. Widziałem też trochę większe nastawienie na krajowe indeksy. Myślę, że istnieje po prostu grawitacja w kierunku uzyskania tej zwiększonej wydajności poprzez utrzymywanie jej tak konserwatywnej, jak to tylko możliwe.

Członek grupy odbiorców: Oczywiście, że uwzględniliście na rynku produkty strukturyzowane; a co z innymi produktami, które również obejmowałeś w Lumie?

Brady Beals: Tak, pokrywamy renty. Rozumiem, że nie jestem ekspertem od rent dożywotnich, ale wszystkie rodzaje rent, więc DSP, FIA, VA i RILA, które są bardzo interesujące, jeśli ludzie nie są z nimi zaznajomieni. Są one bardzo podobne do struktury zwrotu typu bufor-notatka, ale w opakowaniu ubezpieczeniowym. To zdecydowanie coś, z czym zaobserwowaliśmy ogromny wzrost. I to też ciekawa dynamika; w miarę wzrostu stawek, myślę, że produkty rentowe stały się bardziej atrakcyjne same w sobie. Myślę, że banknoty strukturyzowane również mają dla nich pewną atrakcyjność na tego typu rynku. Ciekawie będzie zobaczyć, dokąd zmierzają klienci, ale jest to coś, na co zdecydowanie jesteśmy bardzo podekscytowani, patrząc w tym samym kontekście portfela z rentami.

Członek publiczności: Kiedy patrzysz na [INAUDIBLE], że w twojej analizie… rynku, rosnącym, patrząc na niego i konstruowaniu wartości strukturyzowanej renty, produkt kapitałowy wydaje się całkiem prosty. Ale jakie są założenia przy próbie przekazania obligacji emitentowi? Jakie rzeczy bierzesz pod uwagę?

Florian Reiter: Myślę, że to doskonałe pytanie, ponieważ to jest trochę trudniejszy kawałek. Ale wiecie, punktem wyjścia komponentów analitycznych jest tutaj zawsze wycena produktu strukturyzowanego, ponieważ mówimy o Grekach i wrażliwości, a więc w zasadzie wynik silnika cenowego. Teraz, gdy już masz stopę procentową, nie możesz wycenić żadnego instrumentu pochodnego bez stopy procentowej w modelu. Na tym właśnie polegamy. Teraz, co prawda, można argumentować, że jest to przybliżenie, a ten model nie jest bynajmniej, wiesz, w 100% szczegółowo, idealnie dokładny. To jest przybliżenie. I to jest fragment, którego używamy do oszacowania jego części o stałym dochodzie. Jest to stopa procentowa nieodłącznie związana z modelem wyceny, i to jest ta, którą my ponowne użycie do reprezentowania strony o stałym dochodzie. Ale to doskonałe pytanie.

Członek grupy odbiorców: Czy ta stawka zmienia się wraz z emitentem?

Florian Reiter: W koncepcji tak powinno, ale przy wycenie — teraz byłoby to naprawdę techniczne [ponieważ] jesteś w świecie wolnym od ryzyka jeśli chodzi o wycenę instrumentów pochodnych, a zatem technicznie tak nie jest. Ale oczywiście stopień, w jakim stopy procentowe wpływają na produkt, są stosunkowo podobne. Zobaczysz to, na przykład, w składniku zmienności, który rośnie, gdy rynki będą się chwiać po stronie stóp procentowych emitenta. Więc zobaczysz to tam odzwierciedlone. Teraz istnieje wersja tego, w której możesz oczywiście wystąpić z konkretnym emitentem i tak dalej. Ale jest to przybliżenie, które naszym zdaniem ma wiele sensu.

Stephen Bodurtha: Poproszę każdego członka panelu o prognozę. Co przyniesie przyszłość? Tak więc, Anil, może to nie fair przychodzić do ciebie najpierw, ale zastanawiam się, czy masz na zewnątrz kryształową kulę i jaką ścieżką tu jesteśmy i dokąd nas to zaprowadzi?

Anil Varughese : Myślę, że jesteśmy na ścieżce, na której nadal będziemy widzieć więcej edukacji, większą przejrzystość, [i] większą świadomość, co pozwoli nam spróbować wymyślić, jak najlepiej sobie z tym poradzić żądanie. I ostatecznie widzę, że zarówno doradcy, jak i klienci mają większą kontrolę i bardziej zasiadają za kierownicą. Tak efektywnie, będąc w stanie zarządzać identyfikacją naszego produktu i do pewnego stopnia realizacją. Widzę, że właśnie tam zmierzamy jako branża wdzięczności.

Stephen Bodurtha: A co z tobą, Brady?

Brady Beals: Powiedziałbym, że po prostu zwiększona personalizacja. Myślę, że indeksowanie bezpośrednie jest dobrą analogią do tego, co dzieje się z notatkami strukturalnymi i że doradcy nie będą już zmagać się z podstawowymi pytaniami: Jak mogę zobaczyć produkty? Jak mogę coś dostosować? Jak mogę coś wycenić? Jak wygląda moje portfolio, jeśli dodam tę notatkę lub sprzedam tę notatkę? Na wszystkie te odpowiedzi zostaną udzielone i prawie wszechobecne, powiedziałbym ponownie, wskazując tylko na relacje z Nasdaq Morningstar. Będą dostępne dla klientów i doradców. To powiedziawszy, myślę, że zobaczysz znacznie więcej skłonności do tego – unikalną inwestycję dla tego konkretnego scenariusza z moim klientem, a ja mam środki i możliwości, aby naprawdę łatwo to stworzyć.

Stephen Bodurtha: Tak . Dziękuję Ci. A co z tobą, Florianie?

Florian Reiter: Cóż, nie nazwałbym tego przepowiednią, bardziej możliwością, powiedzmy. Ale nasz dyrektor generalny Morningstar, Kunal Kapoor, powiedział niedawno na konferencji Morningstar Investment, że aktywna personalizacja to nowe aktywne inwestowanie. I żeby było jasne, nie odnosił się tam konkretnie do produktów strukturyzowanych, ale bardziej ogólnie. Myślę jednak, że dotyczy to ustrukturyzowanego kontekstu produktu, ponieważ ostatecznie jest to najbardziej elastyczny typ produktu, jaki masz. Rozmawialiśmy dzisiaj o technologii danych, która jest teraz dostępna do robienia różnych rzeczy. Myślę, że to może pójść w tym, że możesz tworzyć produkty strukturyzowane i proponować je w sposób zautomatyzowany na podstawie posiadanych danych dotyczących portfolio klienta i być może innych danych klienta w zakresie preferencji, ograniczeń i tak dalej. I na tej podstawie możesz generować produkty strukturyzowane, które pasują do konkretnej osoby w spersonalizowany sposób. W pewnym sensie jest to możliwość masowej personalizacji, która ułatwi wszystkim życie w tym procesie. Myślę, że jest taka możliwość.

Stephen Bodurtha: I to również może być dobrą notatką na zakończenie. Dziękujemy naszym wybitnym panelistom tutaj.

Miłosz Banasiewicz

Learn More →